Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookies na vašem zařízení.
Všeobecná a selektivní primární prevence poskytovaná klasicky prezenčně ve školách nebo prostřednictvím on-line platforem dle specifik každé školy.
Jedná se o klasické programy primární prevence, které nenahrazují intervenční programy zaměřené na řešení jednotlivých forem rizikového chování. Nabízené programy primární prevence předcházejí vzniku rizikového chování formou interaktivních a zážitkových technik.
Buď opatrný (pouze v prezenční formě)
Společně proti šikaně
Dvouhodinový program je určen žákům 3. až 6. ročníků základních škol a ekvivalentům gymnázií. Interaktivní průběh programu předává formou skutečných kazuistik informace o formách šikany, typologii oběti a agresora a žáci diskuzí nalézají s pomocí lektorek nejrůznější možnosti obrany a pomoci. Posiluje vztahy v kolektivu jako cestu k prevenci šikany.
Psychohygiena - mám se rád
Dvouhodinový program vedený v duchu „jak se nezbláznit“. Umožňuje žákům posílit motivaci ke studiu, předává informace, jak pracovat se stresem, emocemi, jak si zajistit psychohygienu a zvládnout náročná životní období. Program přizpůsobíme jakékoli třídě druhého stupně.
Ruku v ruce
Lektoři zábavnou a interaktivní formou pracují během dvou hodin se skupinovou dynamikou. Program je zaměřen na posílení vztahů a spolupráce třídního kolektivu, komunikace, vzájemného respektu a tolerance. Dvouhodinový program je určen pro žáky od 6. třídy.
Bezpečně po vlnách
Dvouhodinový program seznamuje žáky po dobu dvou hodin s nebezpečím v kyberprostoru, především na sociálních sítích, včetně těch, které se teprve objevují na české platformě. Diskusní a interaktivní průběh programu předává informace o bezpečném chování a užívání internetu, digitální stopě, digitálním detoxu a ochraně soukromí ve virtuálním světě. Program má dvě věkové varianty a je vhodný pro žáky 4 - 7. třídy a ekvivalentům gymnázií.
Sex faktor
Během dvouhodinového programu budou žáci seznámeni s fungováním reprodukčního systému mužů a žen, ale i vztahovými a sexuálními rozdíly mezi pohlavími. Zaměříme se na odpovědné sexuální chování, antikoncepci a prevenci pohlavně přenosných chorob. V rámci diskuse mají žáci příležitost získat praktické informace o sexu jako takovém. Program je určen žákům 8. - 9. ročníků základních škol a ekvivalentům gymnázií.
Běh na krátkou trať - závislosti
Dvouhodinový program je určen žákům 7. - 8. ročníků základních škol a ekvivalentům gymnázií. Diskusní a interaktivní formou předává informace o tom, co lze vnímat jako závislost a jak jejímu rozvoji předcházet. Představí také jednotlivé typy látkových i nelátkových závislostí a jejich specifika, včetně i méně známých dopadů.
Poruchy přijmu potravy
Formou besedy se během dvouhodinového programu zaměříme na téma vzniku, rozvoje, rizik a dopadů známých i méně známých poruch příjmu potravy. Hovořit budeme o mentální anorexii, bulimii, ortorexii, drunkorexii, bigorexii, ale i přejídání. Program je dvouhodinový a je určen žákům 7. - 8. ročníků základních škol a ekvivalentům gymnázií.
Sebepoškozování
Interaktivně diskusní dvouhodinový program se věnuje tématu sebepoškozování. Zaměřujeme se na rozpoznání tohoto rizikového chování, práci se spouštěči, práci se stresory a emocemi a alternativní strategie copingu. Program je určen žákům 6. - 9. tříd základních škol a ekvivalentům gymnázií.
Mediální výchova – Umím v tom chodit (pouze v prezenční formě)
Čtyřhodinový program je určen žákům 6. až 9. ročníků ZŠ. Program nabízí žákům interaktivní formou několik různých pohledů na témata mediální výchovy. Pomáhá žákům vyznat se ve velkém množství informací, které se objevují ve zpravodajských kanálech, reklamách i na sociálních sítích a odlišit je od Fake News. Cena programu je 2900,- Kč.
Psychohygiena
Dvouhodinový program vedený v duchu „jak se nezbláznit“ umožňuje
žákům ZŠ a studentům SŠ posílit motivaci ke studiu, předává informace, jak zvládat stresové situace a pracovat tak s emocemi v rámci ukázek dechových a pohybových cvičení. Dále poskytuje možnosti, jak si zajistit vhodnou psychohygienu a umět pracovat s time managementem.