Rodinka na FB


image/svg+xml Rodinné centrum Sluníčko herna, kavárna, tábory, dětské skupiny Kyberkriminalita vzdělávání Centrum pomoci rodině a dětem pomoc v krizi Rodinka pomoc v terénu Phénix prevence na školách Klub I.P. bezpečný prostor

Cílová skupina, cíle, zásady, Vaše práva



Okruh osob

Uživatelem služby (klientem) mohou být nastávající rodiče, nebo rodiny s nezletilými dětmi, jež prošly nepříznivou či náročnou životní situaci, nebo se v ní právě nacházejí. Tato situace má vliv na optimální vývoj dítěte, případně je dítě zmíněnou situací momentálně přímo ohroženo.

„Jsme tu pro Vás, kteří potřebujete podporu a pomoc například…“:  

  • s úřady a institucemi
  • s prací
  • s bydlením
  • s výchovou a péčí o dítě
  • se vztahy
  • s komunikací
  • s dluhy a hospodařením
  • s krizí
  • s  právy a ochranou
  • se zdravím
  • se vzděláváním
  • se získáním informací
  • se strachem a bezradností
  • s volným časem a aktivizací
  • v náročné životní situaci

Negativní vymezení okruhu osob - důvody a postupy odmítnutí zájemce o službu

Pracovník může odmítnout zájemce o službu při prvním kontaktu, a to zejména z těchto důvodů:

  • Zájemce o službu nesplňuje kritéria pro vstup do služby
  • Zájemce je evidentně pod vlivem návykových látek (alkoholu, drog)
  • Kapacita zařízení je aktuálně zcela naplněna
  • Zájemce vyžaduje takovou službu, kterou zařízení neposkytuje

 


Cíle

Hlavním cílem je zvýšit sociální integraci, stabilitu a optimální fungování rodin s nezletilými dětmi, u kterých existuje vliv či riziko ohrožení vývoje, nebo je vývoj dětí přímo ohrožen v důsledku nepříznivé sociální či náročné životní situace, pro jejíž překonání potřebuje rodina pomoc a podporu.

Dílčí cíle, aneb rodině poskytujeme podporu a podmínky pro:

  • snížení rizik v péči o dítě 
  • nacházení východisek z náročné životní situace
  • předcházení a eliminaci příčin ohrožení dítěte
  • posílení rodičovské kapacity, rodičovských rolí a kompetencí
  • zmírnění následků již existujících dopadů „nedostatků, chyb a škod“
  • zaměření pozornosti na naplnění potřeb a optimální vývoj dítěte
  • zvýšení povědomí o právech a povinnostech
  • sociální stabilizaci, aktivizaci a ozdravení
  • eliminaci nefunkčních návyků a mechanismů
  • zvýšení zodpovědnosti za své jednání
  • schopnost navázat, rozvíjet a udržovat funkční mezilidské a sociální vztahy
  • snížení výskytu společensky nežádoucích a patologických jevů
  • osamostatnění ve smyslu snížení potřeby sociální pomoci a dozoru institucí
  • zachování rodiny jako celku
  • odvrácení hrozby odebrání dítěte
  • bezpečný návrat a začlenění dítěte zpět do rodiny v případě jeho umístění mimo rodinu
  • nasměrování ve smyslu vhodné návazné péče i ze strany jiných subjektů, služeb a institucí

Zásady a principy
  • V prvé řadě se zaměřujeme na zajišťování potřeb dítěte- klíčový je „zájem dítěte“
  • Druhotně se zaměřujeme na potřeby všech dalších členů rodiny (v souladu s tím, že zájem dítěte je stále klíčový)
  • Snažíme se o zachování rodiny
  • Poskytované služby jsou bezplatné
  • Pracujeme tak, aby na službě nevznikala závislost
  • Respektujeme fungování rodiny a její zvyklosti, pokud nedochází k závažnému ohrožení dítěte
  • Učíme rodinu řešit její situaci a být za ní zodpovědný
  • Aktivně a strukturovaně hledáme cesty a možnosti pomoci rodině, individuálně plánujme
  • Spolupracujeme často s OSPODem, tato spolupráce je založená na partnerském přístupu, vzájemné podpoře a výměně informací
  • Spolupracujeme s jinými odborníky, návaznými službami a dalšími blízkými osobami, kteří rodinu podporují a mohou přispět k řešení její situace (podporujeme principy case-managementu = síťování)
  • Pracujeme v týmu a máme jednotný přístup ke všem rodinám
  • Stavíme na tom pozitivním
  • Pracujeme přednostně v terénu, upřednostňujeme přirozené prostředí, ve kterém rodiny žijí a fungují
  • Dodržujeme právo a vůli klientů, důraz je kladen na respektování vůle a ochranu důstojnosti, je zakázána diskriminace z jakýchkoliv důvodů
  • Uplatňujeme princip mlčenlivosti, pracovníci dbají na ochranu práva, na soukromí rodiny a důvěrnost sdělení, informace neposkytujeme dalším osobám bez souhlasu, s výjimkou situací stanovených zákonem
  • Pokud to lze, uplatňují pracovníci princip prevence, tedy předcházení problému dříve, než nastane, či je těžko řešitelný
  • Všichni klienti mají právo na anonymitu dle platného zákona na anonymní poskytování služby, tedy bez uvedení svých osobních údajů
  • Osobní údaje jsou chráněny

Práva uživatelů služby

Každý uživatel má právo na:

  • slušné a důstojné jednání, profesionalitu ze strany poskytovatelů a respekt
  • ochranu osobních údajů
  • anonymitu a důvěrnost sdělení
  • soukromí při poskytování služby
  • vlastní rozhodování a projevení vlastní svobodné vůle
  • svobodu myšlení, svědomí a náboženského vyznání
  • informace o službě vč. informací o právech a povinnostech uživatelů
  • rovný přístup ke službám
  • stěžovat si
  • ukončení spolupráce bez udání důvodů
  • bezplatné užívání služby
  • individuální přístup- vyhotovení svého individuální plánu
  • nahlížení do vlastní dokumentace
  • vyjádření své přání, potřeby, názory, postoje, připomínky
  • klíčového pracovníka a případnou změnu klíčového pracovníka
  • seznámit se závaznými dokumenty organizace a osobní složkou - dokumentací
  • poskytnutí služby bez ohledu na pohlaví, rasu, barvu pleti, sexuální orientaci, náboženské vyznání či politickou příslušnost, bez omezení a bez ohledu na mentální stav, zdravotní stav, výši příjmu, sociální postavení či úroveň vzdělání



OTEVÍRACÍ DOBA

 

PONDĚLÍ 9:00 - 16:00
ÚTERÝ 9:00 - 16:00

STŘEDA

9:00 - 16:00

ČTVRTEK

9:00 - 12:00

Pozn.: většinu času jsme v terénu, dle domluvených schůzek, v případě že Vám nemůžeme zvednout telefon, zanechte prosím sms zprávu či vzkaz v naší schránce u kanceláře Rodinky (nezapomeňte nám napsat svůj kontakt), ozveme se co nejdříve zpět.